En filt till Theo…

Senaste året eller så har jag klippt och sytt ihop lappar… Quiltar tar tid… De ligger halvfärdiga i ett hörn i evigheter… Men lagom till Theos dop fick jag i alla fall färdigt hans quilt. Quilt no 2. (Babyfiltar är bäst, de är små!)

Den har mest en massa djur på sig. Massa olika på framsidan och gulliga rävar på  baksidan.

Av någon anledning blev den väldigt gammeldags i sin framtoning. Den ser ut som den skulle vara från 50-talet eller nåt tycker jag. Jag tror att det är på grund av de röda bina jag satte som ram runt rutorna, för själva djurtygen är inte alls gammeldags. Men jag gillar att den blev 50-tal. Hoppas Theo gillar det med 🙂

2017 - 1 (18)

2017 - 1 (23)

2 kommentarer

  1. Fingal said,

    april 26, 2017 den 10:11 f m

    Igelkottar! Hurra! (I alla fall tror jag det var igelkottar)


Kommentera

