Med shortbread i kappsäcken…

Jag i Vancouver för SAAs (Society of American Archaeologists) årliga konferens, och framför allt för att göra reklam för vår masterskurs, och förhoppningsvis få en massa nya amerikanska masterstudenter som kan se till att vi inte blir nedlagda… Så med nio kilo (!) shortbread i kappsäcken drog jag till Kanada för att sälja Skottland med så många stereotyper som möjligt (skottskrutig klänning och allt).

2017 - 1
2017 - 1 (1)Eftersom jag inte hade någon väska lämplig för nio kg shortbread (ryggsäck och shortbread kändes som en lätt usel kombo) knasstressade jag ner på stan mellan avlämnandet av Whistle och Mara i fängelse och taxin till flygplatsen och panik-köpte en resväska som jag blev oväntat nöjd med – Tulpanmönstrad för 29 pund på rea och med 5 års garanti! Vilket fynd! Kanske borde man panikshoppa jämt?

Superförkyld och jetlagged känner jag mig långt ifrån lämpad att sälja masterskurser, men efter en promenad i Vancouver känns det bättre (jag vill tillbaks hit på semester, finns hur mycket som helst att se och Vancouver som stad är precis så som en nordamerikansk stad borde vara, men sällan är. Förra gången jag var på SAA var den i San Francisco som är precis lika bra, den här konferensen verkar förstå hur man ska välja platser…). Fast vädret lämnar onekligen lite övrigt att önska…

2017 - 1 (2)

Typiskt omysigt!

Kommentera

