Mer trädgård…

Varje helg senaste månaden har jag (ibland vi) jobbat i trädgården, men jag ligger lite efter med uppdateringarna. Men jag kan försäkra er om att det händer grejer! Det här är bland de minsta, men känns ändå som en stor framgång 🙂

På Johannas förslag har jag grävt ner en stor sten (grundad med grus) ovanför vivorna i ett försök att få en lite mer naturlig terrassering. Den är som ett isberg, största delen under jord 😉 . Jag hoppas och tror att julrosorna var ganska glada över att komma ner i lite riktig jord efter att ha spenderad över ett halvår på en pytteliten bostadsyta…

2016s - 1 (6)

Jean-Christ har satt upp lite mer staket, så nu kan inte Whistle smita längre när han får tråkigt… Ha, ha!

2016s - 1 (3)Och så en närbild på min härliga maskjord (maskkompostjord alltså). Känner mig himla nöjd med mina små husdjurs jobb 🙂

2016s - 1 (2)Och så avslutar hag med en fråga till Johanna – vad sjuttsiken är det här? Ser ut som pyttesmå gladioliuslökar ungefär – fast i torn (asknas). Det är den enda växt som inte såg ut som ett ogräs i hela backen so far, så jag har grävt ner den igen. Men vad kommer det att bli???

Kommentera

