Min viva-backe…

I Aberdeen är det vår på riktigt – och har varit det ett tag (i själva verket blev det aldrig riktigt vinter i år, så man kan dra strecket mellan höst och vår lite var man vill, säg 1a februari…), så de senaste helgerna har jag trädgårdsarbetat. Mitt första projekt var den lilla stripan vresros och kirskål-odling, som är längst ner i vår trädgård. Jag gick hårt ut med jättehacka och grova handskar, så både vresrosor och kirskål insåg nog snabbt att de sett sina bästa dagar… Nu är den där lilla remsan jord bra mycket brantare än vad det ser ut på de här före-och-efter-bilderna, och antagligen var det just vresrosorna och kirskålen som häll jorden på plats, men man ska väl inte behöva leva med ett kirskålsland bara för det…

Jag har planterat vivor och grävt ner en hel hoper lökar som jag grävde upp från Thom’s Place innan vi flyttade, och hoppas på det bästa…

Fortsättning följer helt enkelt….

2016s-1-6

Whistle hjälper till på sitt sätt…

1 kommentar

  1. Kerstin said,

    mars 7, 2017 den 8:36 f m

    Tjusigt!


Kommentera

