Brave New World…

Så… Vi lever i en ny värld. Jag antar att vi har varit på väg ut ur den gamla världen länge – den där solidaritet, medmänsklighet och integritet är ledord, där ‘vi’ är viktigare än ‘jag’. Vi har sett vartåt det barkar, men inte velat tro det. Men det här är dödsstöten, och liksom efter brexit tvingas jag – och många med mig – komma till insikten att jag inte längre förstår världen jag lever i. Att någon trots uttalad rasism, uttalat kvinnoförakt, vetenskapsförakt , demokratiförakt, kan bli folkvald president i USA är något som borde vara omöjligt fyra år efter att samma land valde om Obama. Trump has inte satt sitt ljus under skäppa. Om han gör det han sagt att han ska göra har USA gett en fascist makten. 70 år tog det att glömma det som aldrig fick glömmas… Bara 70 år.

 

1 kommentar

  1. Nageldraken said,

    november 11, 2016 den 5:42 e m

    Det är helt jädra obegripligt. Nog för att jag tyckte att det blev tjatigt med allt prat om förintelsen när vi gick i skolan, men det var uppenbarligen nödvändigt. Eller så hjälpte det inte eftersom vår generation också är idioter.


Kommentera

