Att googla vikingar…

Jag är just hemma från en helt fantastisk resa med pappa i Indonesien – som jag kanske kommer berätta om i framtiden… Men just nu måste jag bara uttrycka min frustration över att jag inför varje vikingaföreläsnig jag förbereder (vilket är rätt ofta eftersom jag är kursansvarig för vikingakursen den här terminen) hamnar på någon form av neo-nazistisk (förlåt jag menar sverigevänlig) hemsida. Bildsök på nästan vilket vikinga-relaterat ord som helst, och jag kan nästan garantera att du hamnar där du med. Det är så det ser ut med en ‘opolitisk’ historieskrivning…

svensk-viking

Kommentera

