Kristoffers filt

Häromdagen tog jag hand om Kristoffer en timme medan Karen var på möte. Kristoffer – den lille vikingen, som vid det här laget har hunnit bli fem månader. Som födelsepresent 😉 fick han en quilt av mig – och jag kan inte undgå att känna mig lite stolt över att det nu är hans lekfilt. Enligt Karen gillar han den mycket för att det finns så mycket att titta på. Fattas bara – den är full av vikingar, drakar, moln och annat 😉

img_3440-1

Kristoffer på sin filt

Så här såg den ut när den nästan var klar:

img_5225

Och så här när den faktiskt var klar några veckor senare:

 

img_5236

Framsida

img_5239

Baksida

Det var den första quilt jag gjort (eller rättare sagt fått färdigt), och jag är rätt mallig över den – bara därför att det är sjukt mycket krångligare att få ihop en quilt än vad det ser ut när man tittar på dem. Efter all sömnad jag gjort i mina dar skulle man tro att det här är en ‘walk in the park‘ – vilket var precis vad jag trodde när jag började också. Eller så har jag bara lagt av mig helt enkelt… Oavsett förbehåller jag mig rätten att vara (lite lagom) mallig 😉

Kommentera

