Tjuvplantering av rosor…

Idag har jag tjuvplanterat två klätterrosor i botten av trädgården. Och när jag säger botten av trädgården menar jag utanför muren – alltså inte helt i vår trädgård. Eller inte alls i vår trädgård. (Därav tjuvplantering) Men jag tänker mig att eftersom de ska klättra på vår mur är det i princip vår trädgård. Om de klarar sig. Det är ju helt fel tid på året att både klippa ner och flytta rosor, men flyttar man så gör man. Det var dessutom långt ifrån ideal jord för rosor, så de har egentligen allt emot sig. Om de tar sig kan man därför anse att de är rebeller i kamp mot övermakten, och som sådana har de i princip planterat sig själva vid vår mur… Tänker jag.

I alla fall blir det fint OM de överlever. Mycket finare än om jag hade lämnat dem i universitets trädgård!

IMG_3302

Whistle och Mara håller utkik efter ordningsmakten…

Kommentera

