Dagens o-boktips: Poldark

Nyss hemkommen från Alaska har jag kämpat mig igenom jet-lagen med hjälp av BBCs Poldark från förra året.

ITVS_GE_Banner_

Streck-tittat alltså. Hur bra som helst. Så se den. Har du redan sett den kan du se den igen, det skadar inte. Den slutar så sorgligt och upprörande att man inte kan låta bli att lipa lite – fast man redan sett det förut. (I alla fall inte om man har streck-tittat och är under jet lags inflytande.) Jag ska inte komma med några spoilers om du nu mot förmodan inte vet… Tur i alla fall att det inte är långt kvar till säsong två visas – september har de lovat. En anledning att se fram emot hösten i alla fall 😉

Äsch, jag måste säga det – att Aidan Turners Poldark är så sjukt (hjärtekrossande) snygg gör inte serien sämre. Demelza är inte dåligt castad hon heller. Jag kommer ihåg att jag såg 70-talsPoldark när jag var liten. Jag var ju 1700-talsbesatt, så den var bra bara därför – men alltså, som hjälte är 70-talsPoldark knappt jämförbar.

Poldark, Robin Ellis, Angharad Rees

70-talsPoldark och Demelza

Poldark-2015-embrace475x255

I rest my case

Kommentera

