Mössföljetong

På senaste tiden har jag stickat vuxenmössor som omväxling. Eller ja, kanske inte så stor omväxling eftersom de fortfarande har djur på sig. Den enda skillnaden från tidigare mössor är egentligen storleken och grovleken på garnet. Först i raddan stickade jag en mössa till Jean-Christophe. En mössa med border collies – och speciellt en speciell border collie. Så här såg den ut när den var klar:

IMG_1823

Rävarna har jag designat själv och var mäkta stolt över.

IMG_1867

Snygg alltså!

Fast sen fick Whistle tag på mössan…

IMG_2167Stackars mössan. Det var Whistle-hunden han hade gnagt på också… ironiskt nog. Så fick jag göra om Whistle-mössan. Jag tyckte jag gjorde den andra mössan precis likadan (och av samma garn – upprepat), men av någon anledning blev den alldeles för lång – så jag var tvungen att repa upp igen och ta bort mina fina rävar som jag var så stolt över. Tredje gången gillt!

IMG_3530

Men rävarna då, som var så fina? Tja de fick en egen mössa helt enkelt 🙂IMG_3696

Den fick systern i julklapp.

IMG_3716

Snygg alltså!

IMG_3718

Snygga möss-kompisar

 

Kommentera

