Vår lilla mormor

Carin ska åka till Sverige för att mottaga ett diplom från Drottningens hand. För att hon är så duktig och cool! Grattis Carin, bäst jobbat! En av de första saker jag tänkte när hon berättade det är hur stolt mormor hade varit. Det var det första Carin tänkt också, att hon önskar att mormor kunnat få se det. Vår lilla mormor hade varit så stolt så stolt. Lilla Carin ska få pris av drottningen. Vad tråkigt att hon inte fick vara med om det 😦 Jag har drömt jättemycket om mormor på sistone, nästan varje natt är hon med i mina drömmar. Ibland är morfar där också. Jag hittade en dikt av Göran Tunström, den är inte så bra kanske, men den känns riktig.

När mammor dör,IMG_5506

förlorar man 

ett av väderstrecken.

Då förlorar man

vartannat andetag:

då förlorar man en glänta.

När mammor dör,

växer det sly överallt.

Göran Tunström

1 kommentar

  1. augusti 27, 2015 den 1:59 e m

    Fina lilla mormor, verkligen tråkigt att jag inte kan skvallra om drottningen över en kopp kaffe med henne. Det var verkligen det första jag tänkte när jag fick priset, hur jag skulle vilja berätta det för mormor.


Kommentera

