Mitt 50-tal

50-talsveckan är alltså till ända. Den började på resande fot, men eftersom jag har fått låna en hel resväska full med kläder av Johanna (det var det som var den andra historien 😉 ) utgjorde detta inte ett problem. En av 50-talsklänningarna jag fick låna var också en utmärkt reseklänning. Inte 50-tal hela vägen kanske – men på Boots på Heathrow inhandlade jag det illröda läppstift som skulle ge mig en äkta look resten av veckan. Jag har inget vidare bra foto, så tyvärr kan ni inte se den ordentligt – men mina medpassagerare kunde i alla fall 🙂

Måndag: 

IMG_7513

Tisdag: I en av Johannas klänningar och rött skärp som jag också fick av mormor när jag var hemma i helgen. Och illrött läppstift förstås 🙂

IMG_7515

Onsdag: Syster Lina önskade sig Grease-look när jag var hemma, så här var mitt försök till den (av misstag blev det mer Sandy på torsdagen som ni ser, men, men…) Jag var tvungen att lägga upp kontokortet också, så ni kan se skillnaden (och också se hur fasligt koordinerad jag var med gröna skor och kofta – med rosa blommor på).

 IMG_7522IMG_7521

IMG_7523

Torsdag: Äkta 50-talsklänning från vintage-shop på nätet. Jättefin, men jag kände mig som Sandra D. från Grease. Eller Sound of Music.

IMG_7526

Fredag: Johannas klänning igen. Från Armstrong. Jag tycker jag ser fantastisk ut – veckans bästa 🙂

IMG_7528

Och så var 50-talet över. Nästa vecka är det 40-tal, och med hjälp av Johannas garderob ska det nog gå finfint 🙂

50-tal-reklam_133356064

1 kommentar

  1. Johanna said,

    mars 1, 2015 den 1:42 e m

    kanon!


Kommentera

