Snabbvisit i Sverige

IMG_7460Jag for hem en sväng över helgen, för att hälsa på mormor och de andra. Det blev lite snuttigt onekligen, men jag hann ändå med mycket på mina två-och-lite-till dagar tycker jag. Istället för att åka direkt till Uppsala efter att jag landat på Arlanda sent på fredagskvällen tog jag pendeln söderut och hamnade tillslut (efter att ha klantat till det på löpande band) hos Lina, Pär och Vera där en madrass väntade på mitt trötta lekamen. På sånt vis lyckades jag hinna med att umgås lite med syster och familj på lördagsförmiddagen – innan jag fortsatte mot resans mål. Frukost och fika – och det som kommer dessemellan i Stockholm, och sen middag i Uppsala. Jag och mormor hade kalas – med trerätters – löjromstoast, oxfilé och skogshallonsylt (det var det närmsta jag kom åkerbär som är mormors bästa efterrätt – och det är milsvitt emellan dem är jag rädd) – och ett glas rödvin eller två till det. Riktigt kalas alltså 🙂 Av mormor fick jag en bok – Allt om hunden – som hon letat fram ur sina gömmor. Den boken var till hjälp och ledning när mormor och morfar fick sin hund Prisse – som de hade när mamma var liten – och Prisse var världens mest väluppfostrade hund (till exempel gick han runt mattorna – istället för på dem), så den kan nog komma till god nytta i mitt hem, eftersom Whistle på sistone utvecklat sig till en riktig illbatting. Istället för att gå runt mattorna, såsom man kan förvänta sig av en bildad hund, skuttar han runt från fåtölj till fåtölj som en studsboll (eller ekorre). Nej, han får inte det, men det gör ju bara saken desto roligare.

IMG_7471

IMG_7478Efter kalaset hälsade jag på hos familjen Burström – och fick med mig en hel resväska full med kläder därifrån, IMG_7489men det är en annan historia. Hem gick jag i snöfall, vilket gjorde mig på osedvanligt gott humör, och sen snöade det hela natten. Söndag gjorde jag och Tina lunchvisit hos mormor, byggde jag en snögubbe med Signe och Idun av den lilla snö som fanns kvar på eftermiddagen (eller snötroll som Signe sakligt konstaterade – eftersom det på grund av snöbrist och allmänt dålig snögubbssnö blev en osedvanligt ful gubbe), och åt middag med mamma, Loffe, Vicky och bustrollet Kai. På måndag morgon bar det så av till Aberdeen igen – med en väska mer än vad jag haft på utvägen. Men det är en annan historia 🙂

Kommentera

