It’s the 60’s!

60-talsveckan! Möjligen bästa veckan, vi får se. Måndag: Veckan inleds med en dräkt från Armstrongs i Edinburgh (fantastiskt bra vintage-affär som man alltid måste gå till när man är i Ed) som jag köpte för jag tror £35(!) för något år sen. Bara andra gången jag använder den också – shame on me! Kate fixade håret mycket 60-talsmässigt också, men det syns inte riktigt på bilden…

 IMG_7431 IMG_7430

Tisdag: Det här är en av mammas gamla klänningar, och en av mina favoritklänningar. Jag har använt den massor – med nya örhängen och vintageväska tycke Keith att jag ‘looked the part‘.

 IMG_7432 IMG_7436

60-gals makeupen förtjänar ett extra omnämnande. Det är fasligt mycket ögon. Jag har tittat på mod-makeup-tutorial på youtube. Den rosa makeupen var försiktigare, men den enda jag kom ihåg att fota lite närmre – full on mod resten av veckan. Det tar rätt lång tid, men resultatet blir därefter – slående. Aldrig att jag skulle gå till jobbet så! Eller vänta… IMG_7434 Onsdag: Klänningen är fusk – men ser ju väldigt 60-tal ut tycker jag. Stövlarna däremot är äkta vintage (och var asdyra). Men vem kan motstå såna stövlar! Keith tyckte det var min ‘best outfit yet‘. IMG_7437 Torsdag: Ja, väldigt fin tyckte jag – och väldigt 60-tal trots att det ända ‘äkta’ är väskan. Sån här kan man ju se ut jämt (utom ögonen). IMG_7440 Fredag: Ok, ok, jag ska väl erkänna att det kanske var lite väl. Klänningen var mer lysorange, och mer kort än vad jag tänkte mig när jag köpte den – men det är äkta i alla fall. Och fredag är ju värst… IMG_7444

4 kommentarer

  1. Nageldraken said,

    februari 26, 2015 den 12:13 f m

    Stövlarna!!! 😀

  2. Sara said,

    februari 27, 2015 den 9:25 e m

    Alltså vilken pingla du är Lotta!
    Älskar onsdag och torsdags-looken.

    • lottahiller said,

      mars 1, 2015 den 2:24 e m

      Tack Sara . De är nog mina favoriter också – onsdag måste jag absolut göra igen 🙂


Kommentera

