Härliga 70-tal

Så var 70-talet till ända. Den här veckan har jag snarast haft problemet att jag har FÖR MYCKET 70-talskläder att välja på (och trots detta kunde jag inte motstå att köpa lite nytt). Stora delar av mammas 70-talsgarderob återfinns numera i min garderob. Det är ett årtionde jag känner mig ganska hemtam i helt enkelt.

Hela veckan har jag så klart använt mammas gamla kappa:IMG_7395

Måndag: Bara en vanlig tunika som vem som helst har i garderoben. (Och träskor 🙂 IMG_7406

Tisdag: Mammas kjol som jag tycker är jättefin. Jag har inte använt den på åratal, men nu fick den komma ut och vädra sig. IMG_7409

Onsdag: Mammas blåbärskjol, jag har speciellt nostalgiska känslor för den, jag äääälskade den när jag var liten, tyckte nog det var mammas finaste. Och så är det ju blåbär också. IMG_7411

Torsdag: Den här klänningen är bara jättefin. Keith sa ‘now you are the 70’s’ när han såg mig, men var helt inne på att jag klär mig som filmpersoner, så… IMG_7416

Fredag: Knasorange vårklänning. Fin tycker jag men Keith tyckte inte att det var en look som passade mig. Han försökte lista ut vad det var jag egentligen höll på med – när jag fortsätter komma till jobbet i såna spektakulära outfits. Gordon knäckte koden – är det ett årtionde i veckan? undrade han.  Så nu är det ett öppet projekt 🙂 IMG_7418Nästa vecka är det 60-tal, bättre ändå 🙂

1 kommentar

  1. Johanna said,

    februari 13, 2015 den 11:02 e m

    Fredagens höjdpunkt, att se veckans outfits. Jag gillade den sista bäst!


Kommentera

