Dagens boktips: The Ladies of Grace Adieu and Other Stories av Susanna Clarke

När jag var hemma över nyår lånade Johanna mig den här boken med löfte om att jag skulle älska den, vilket jag också gjorde (så klart). Johannas omdöme var att den är ‘hur charmig som helst’, och det instämmer jag också till fullo. Det är en novellsamling av samma författare som skrivit Jonathan Strange & Mr. Norrell som ju var en sådan succé för ett par år sedan. Jag har inte läst den, bara för ingen anledning alls, men efter att ha läst hennes novellsamling måste jag ta mig samman och göra det. Det här är en novellsamling sagor, eller historiesamling om Faerie, den där världen som existerar parallellt med vår, men som bara en del kan se. Men jag vill inte förstöra något för er. Bara läs den 🙂

tumblr_lthemzQ4ke1r4epdio1_400

Kommentera

