Dressing the Decades

Terminen har ju börjat – är snart inne på sin tredje vecka faktiskt, och för att göra undervisningen lite roligare (för mig alltså) har jag skaffat mig ett nytt projekt i linje med drak-projektet som jag genomförde för några år sedan. Fast det är projektet är en större utmaning, knasigare och kan möjligen leda till en del prat bakom ryggen… Jag kallar det ‘Dressing the Decades‘ och det är precis vad det låter som – ett decennium i veckan baklänges fram till sekelskiftet. Förra veckan var 2000-talet så det var ointressant, men den här veckan har varit 90-tal. Jag ser fram emot de roliga decennierna, 70-och 60-talen blir inga problem alls, inte 50-talet heller, 40-talet lite knepigare, men ska nog gå, 30, 20 och 10- kräver lite mer, men värst av allt blir veckan som nu kommer: 80-tal! Fulaste talet! 90-talet klarade jag på vad jag hade i garderoben (flertalet klädesplagg införskaffades till och med i det decenniet), men 80-talet… Det var meningen att jag och Kate skulle raida Aberdeens second hand-butiker nu i helgen, men jag har varit dunderförkyld, så det gick åt pipsvängen. Nu vet jag inte vad jag ska ha på mig imorgon…

Kate är den enda på jobbet som är invigd i projektet, jag vill se vad folk säger. Obegripligt nog har folk inte sagt någonting ännu så länge – fast jag tycker jag gjorde ganska bra med 90-talet om jag får säga det själv. Nedan följer det dag för dag, med Kates kommentarer under bilden.

Måndag – Jag mjukstartade får jag erkänna, men tröjan är från riktiga 90-talet, så det är autentiskt.

You're mental for doing this

You’re mental for doing this

Tisdag – The grunge look

Today you actually look like the 90's

Wow, this is 90’s

Onsdag – still grunge men mer åt Alanis-hållet (och mer som jag faktiskt såg ut på 90-talet).

Don't take this the wrong way, but the 90's fashion kind of suits you

Don’t take this the wrong way, but the 90’s fashion kind of suits you

Torsdag – Brittney-looken

Ok, today you actually look like you're going to a fancy dress party...

Ok, today you actually look like you’re going to a fancy dress party…

Fredag – lite mera rock-chick…

Well you do look like a skank today. Or you know, like a groupie going to a Nirvana concert.

Well you do look like a skank today. Or you know, like a groupie going to a Nirvana concert.

4 kommentarer

  1. Nageldraken said,

    februari 1, 2015 den 11:14 e m

    Haha, vilket kul projekt! Och jag kände verkligen igen 90-talslottan!

  2. Johanna said,

    februari 2, 2015 den 8:44 e m

    du är ju bästa knäppisen jag vet!

  3. Fingal said,

    februari 3, 2015 den 6:52 f m

    Steget mellan att upptäcka att en kollega/lärare är galen till att faktiskt säga något om det till vederbörande är kanske längre än du tror 🙂
    Jag ser fram emot fortsättningen…

  4. februari 3, 2015 den 8:39 e m

    Kanske kände en inte ringa del av de anställda en stor förstummande trygghet när de plötsligt en måndag förstod att deras hoppfulla 90-tal hade återuppstått en i övrigt ganska grå måndag 🙂


Kommentera

