Whistle är kändis

Idag avslutade jag morgonpromenaden med Whislte på Kilau – jag band honom utanför och gick in och beställde min kaffe. Tjejen framför mig i kön kollade ut genom fönstret och sa ”Oh, is this the famous puppy everyone is talking about?”. ”Eeh?”, sa jag. Bor han (‘han’ alltså, inte ‘du’ eller ‘ni’) därborta, frågade hon och pekade i riktning mot mitt hus. Ja, just det, sa jag. Ja, då är det han, sa hon, alla på biblioteket pratar om den nya valpen som har flyttat in där…

Whistle blev i alla fall glad att se mig när jag kom hem från Sverige. Jag var lite rädd att han skulle glömt bort mig, för jag har ju inte haft honom så länge, men det hade han inte 🙂 . Han verkade väldigt nöjd med att komma hem till sitt hus också, och kurade ihop sig i min packning och sov där, så jag inte kunde packa upp.

IMG_7182

Och när han vaknade fick han sina julklappar från mamma och Lina med familj – mycket populära alltså 🙂 . Nu verkar han helt oberörd över att ha varit hemifrån i en och en halv vecka, men han var fasligt glad att se Rick (som han bodde hos halva tiden) på jobbet idag.

Ugglan får sig en omgång

Ugglan får sig en omgång

Min gris

Min gris

1 kommentar

  1. Nageldraken said,

    januari 10, 2015 den 12:16 f m

    Vilken tur att han kom ihåg dig! Han är ju så söt så man smäller av, så jag förstår att han är kändis. 🙂


Kommentera

