Försommar i Lottas blomsterland

Tulpantiden är över – och min en gång (för två veckor sen) så fantastiska trädgård ser nu lite bedrövlig ut. Massblommande tulpaner är överväldigande vackert, massdöende tulpaner – not so much.

pultan

Fast för första året sedan jag flyttade in i mitt lilla hus har jag faktiskt några försommarblommor som gör sitt bästa för att ta över efter tulpandöden. Till exempel den här jättefina aklejan som jag fick av Lina när de var här och hälsade på:

Red Hobbit

Red Hobbit

Det tar sig!

1 kommentar

  1. Cecilia said,

    juni 1, 2014 den 8:12 f m

    Vilken ursnygg akleja bland ”de döende danysarna” (utställning med Dardel på Moderna i sommar). Min kollega ska på kryssning! i Alaska. Jag trodde hon skämtade men allt verkar vara möjligt.


Kommentera

