Färdigövervakad!

I tisdags (när Johanna och Axel fortfarande var här) hade jag mitt sista läskiga probation meeting med Professor MacG., Head of College & Professor H., vicerektor och ansvarig för forskning och kunskapsutbyte…”Two of the worst suits” enligt utsago. I en timme blev jag utfrågad med ”open ended questions” på ett ”informellt upplagt” formellt möte – du ska inte vara nervös. Nej, just ja, två gubbar i kostym på andra sidan ett jättebord som sitter och bläddrar i varsin folder ”om mig” och ser ner på mig över sina glasögon (ned de hade inte glasögon, men den där fröken-mot-en-olydig-elev-blicken ni vet) och så jag i min blommiga kofta på andra sidan bordet – klart att det inte är något att vara nervös för… Jag babblade på som vanligt – och snart nog var timmen över. Efter att ha blivit eskorterad ut av, och skakat hand med kostymen – ”formellt måste du vänta tre dagar, men informellt ska du inte oroa dig”… vinglade jag hem och Axel hällde genast upp en gin o tonic åt mig. Nu har jag fått det formella brevet: Dear Dr Hillerdal, I am pleased to inform you that you have successfully completed your probationary period and your appointment may now be confirmed with immediate effect. Yay, jag är fast på University of Aberdeen! (När man skrev det så där kändes det plötsligt inte som något helt hurravärdigt…) Äntligen!

5 kommentarer

  1. Nageldraken said,

    april 15, 2014 den 6:23 e m

    Självklart är det hurravärdigt! Det är ju superbra att ha en fast anställning! Det betyder ju inte att du inte kan flytta på dig om du vill, bara att du inte måste. Grattis! 🙂

  2. april 17, 2014 den 11:10 f m

    en skål i påskmust verkar ju inte fel i sammanhanget. Grattis!

  3. noblogg4 said,

    april 17, 2014 den 4:21 e m

    Grattis! Se bara till att du får en löneförhöjning också, så du kan komma till Uppsala och dricka öl oftare!


Kommentera

