Gnag maskarna, gnag!

Min maskkompost ska räcka för en familj på tre personer. För alltid liksom. En låda per person. Det ska ta tre månader för maskarna att gnaga sig igenom en låda, och då tömmer man ut jorden och börjar på låda ett igen med sin perfekta tajming. Så. Antingen äter jag otroligt mycket grönsaker, eller så slänger jag otroligt mycket grönsaker, eller så båda, för mina tre lådor är i princip fulla. Och maskarna är inte ens halvvägs in i den tre månader långa gnagningstiden. Jag kommer att bli tvungen att beställa en till kompostlåda. Minst. Undrar om jag behöver fler maskar också…?

3 kommentarer

  1. Fingal said,

    mars 25, 2014 den 6:00 e m

    De har kommit på en bra affärsidé, verkar det som…

  2. Johanna said,

    mars 25, 2014 den 8:21 e m

    det kanske är brittiska grönsaker – som vinägern i fish&chips? Den tar ju inte så stor plats…


Kommentera

