Min magnolia…

MagnoliaI fredags var jag och handlade på Lidl och då hade de magnolior där för bara £8,90. På Lidl av alla ställen! Jättefina magnolior. Ni förstår ju att jag inte kunde motstå dem, så jag kånkade hem mina matkassar och min magnolia och ställde den i trädgården i väntan på söndagen. Och det var här problemet uppstod. Jag vet inte om jag varit tydlig på den punkten, men mina land är fulla. Proppfulla för att vara exakt. Det finns absolut ingen plats alls för några magnolior någonstans (förmodligen inte heller för alla mina ettåringar som just nu växer så det knakar i mina fönstersmygar, men det blir ett senare problem). Men har man nu en magnolia måste man ju plantera den. Efter mycket funderande hittade jag den perfekta platsen för den. I och för sig i gräsmattan. Men i kanten där den inte är så fin. Dessutom är gräsmatta ganska överskattat tycker jag. Generellt sett är magnolior mycket finare än gräsplättar. Och det finns fortfarande stort utrymme för grillfester. Små grillfester. Jag har planterat den framför en taggig buske som jag hoppas ska dö utan att det är mitt fel så jag kan plantera en syren där istället. I mitt oförstånd har jag klippt ner den ganska hårt, men den verkar inte ha förstått hinten…

Och så här såg min trädgård ut i söndags:

IMG_0063 IMG_0064

krokus påsklilja

2 kommentarer

  1. Fingal said,

    mars 18, 2014 den 10:05 f m

    Mycket tjusigt!
    (Och här faller utanför fönstret just nu snöflingor stora som dammråttor!)

    • lottahiller said,

      mars 18, 2014 den 4:03 e m

      Men då kan ni ju passa på att åka skidor i väntan på våren 😉


Kommentera

