Lyckan att få gnaga på giraffer

Vera önskade sig en leksak som skallrade – gärna en drake, men jag är lite trött på att virka drakar (oroa er inte det kommer nog tillbaks 😉 ), så jag googlade runt på nätet efter gulliga gratismönster och hittade en giraff. Eftersom den för tillfället (och för det dåvarande mentala tillståndet) mest tilltalande restgarnsfärgen i min garnkorg var illrosa med spräckel blev Veras giraff illrosa med spräckel.

Veras giraff

Sen fick den turkos nos och gula horn för att bli extra snygg. Jag funderade lite över hur jag skulle få den att skallra, för om man bara stoppar in en pingla i vadden pinglar den ju inte. Kattleksak kom jag på. Katter gillar ju att leka med pingelbollar. Så Veras giraff fick en kattpingelboll i magen och skallrade därefter utmärkt.

Och så här fin tyckte Vera att den var :)

Och så här fin tyckte Vera att den var 🙂

2 kommentarer

  1. februari 6, 2014 den 2:15 e m

    Supersöt giraff och supersöt Vera! Kanske man ska börja virka…

  2. Cecilia said,

    februari 14, 2014 den 6:50 e m

    det syns att hon gillar giraffer – bättre än grisar…


Kommentera

