En högteknologisk era har inletts…

Ny spis!I fredags – nästan helt oförhappandes (förutom att en av spisplattorna varit död en månad) – puttades jag i två steg in i samtiden. Först kom de två män (i lustiga hattar) och tog ut 50-talsspisen (de påstod att den var från 90-talet, men det kan bara inte vara sant) ur mitt kök och satte dit ett moderna teknologiskt under (alltså ni fattar att jag levt med 50-talsspis i nästan tre år – för mig är en glashäll ett teknologiskt under) istället. Vilken förändring! Jag känner mig nästan inte hemma i köket längre, men jag vänjer mig nog ;). Men som om det inte vore nog skickade vår dataansvariga person ut ett email om att hon hade en två skärmar!!skärm över – och var det någon som gjorde anspråk på den? Ja! Svarade jag, eftersom jag är ungefär den enda på institutionen som bara har en skärm, och jag har förstått från de andra hur fantastiskt fiffigt det är med två skärmar – speciellt når man konstruerar föreläsningar och sånt. Och undrens tid är inte förbi, för på eftermiddagen kom hon knallande med en skärm som utan protester installerade sig på min dator. Welcome to the 21st century, som Scott sa. 🙂

1 kommentar

  1. Nageldraken said,

    juni 2, 2013 den 9:11 e m

    Wohoo! Det var inte en dag för tidigt att byta ut din gamla monsterspis!


Kommentera

