Vinterkylda blomsterdrömmar…

I måndags morse när jag var ute och sprang (i t-shirt) var det nästan för varmt för att springa. Övermodigt tog jag på mig sommarklänning och sandaler. Redan vid lunchtid var jag tvungen att gå hem och ta på mig strumpbyxor.

Igår eftermiddag - när det nästan var varmt

Igår eftermiddag – när det nästan var varmt

Sedan dess har det blivit stadigt kallare, och idag gjorde termometern en fullkomlig störtdykning. Det är sol, men kallt. Väldigt kallt. Det känns ju så där lagom rättvist eftersom vi blomstershowa i Chelsea hela fredagen (ni förstår väl att det bara kommer att vara ni två och en massa pensionärer där, sa Scott – förstår vi kanske, men – who cares?) . Men London, alltså England, det är ju annorlunda tänker man. Där kan det ju ofta vara trettio grader och sol den här tiden på året. Utom nu då – på fredag ska det var 7-8 grader och regn. Det är ju som ett skämt. Ett tråkigt stereotypt skämt. Nåja, paraplyer passar ju liksom in i en engelsk trädgårds-scen – och jag har impregnerat de gröna skorna, (För som ni förstår ser jag och Johanna oss givet som ”storstadsagronomer som vinglar fram i högklackat” som man kan läsa i SVD) och packat mormors gamla yllemamelucker (ett fantastiskt plagg som räddat min bakdel undan frysdöden under otaliga utomhusfester). Ladda upp med pimmsen – nu kommer vi!

lottaojohannachelsea

3 kommentarer

  1. Johanna said,

    maj 23, 2013 den 1:24 e m

    jajamän – här kommer jag! Laddad och klar med extra kofta och dubbla strumpbyxor!!! Axel har smörjt in finskorna… ses om nio-tio timmar!!!

  2. Sara said,

    maj 24, 2013 den 7:27 f m

    Ni kommer lätt vara snyggast.

  3. Sara said,

    maj 24, 2013 den 10:05 f m

    Förväntar mig snart snyggbilder!


Kommentera

