Mysterielökarna avslöjade!

Skottland har ju blommat ett bra tag nu – och så även min trädgård, vilket betyder att mina mystiska Orkney-lökar har blivit till blomster. Och sådana här blev de:

Minipåskliljor Rosa scilla mini-iris

Minipåskliljor, rosa och vita scillor (om det nu är något som finns) och mini-irisar. Irisarna har blommat över vid det här laget, och påskliljorna ser lite skruffiga ut de med, men de har ersatts av tulpaner, då jag ska inte klaga 🙂 Smålökarna var alltså inte bluebells tyvärr, men jag har några på gång i trädgården ändå. Egentligen borde jag vara där ute och klippa gräsmattan, rensa land och plantera plantor just nu, men jag känner mig lite så här idag:

Ior

2 kommentarer

  1. Johanna said,

    maj 12, 2013 den 7:51 e m

    Det är Stor vårstjärna (Chionodoxa), lite släkt med scilla (rysk blåstjärna). Den är fin!


Kommentera

