Söndag…

…den där dagen i veckan då man borde ta igen allt det som man inte gjorde under veckan som gick.

Vad jag har gjort idag:

  • sytt ihop en drake
  • virkat dalek
  • repat upp dalek eftersom jag virkat den fel
  • putsat fönster
  • planterat frön
  • satt hundra lökar som jag inte vet vad de är på ställen där de antagligen inte gror
  • planterat ännu mera frön
  • lagat onödigt avancerad mat
  • sett massa avsnitt New Girl på nätet

Vad jag inte gjort idag:

  • fixat det sista på en (i princip) färdig artikel så den kan skickas till tidskrift (imorgon)
  • förberett veckans föreläsningar
  • skrivit på artikel jag jag ombetts skriva av en redaktör
  • städat
  • diskat
  • dammsugit
  • skurat badkaret
  • lagt undan nytvättad tvätt i garderoben
  • tvättat smutstvättberg
  • sprungit

oops…

Kommentera

