Fröterapi

mera blomstI lördags var det jättefint vårväder. Planteringsväder helt enkelt, så mina mysterielökar fick äntligen komma i jord (tillsammans med lite annat). Nu är det bara att vänta och se vad de blir! Jag har i alla fall gott hopp att de blir något för så gott som alla hade skjutit skott i påsarna. hålFast det beror ju förstås på en viss herr ekorre. För tror ni inte att jag, mindre än tio minuter efter att jag lämnat trädgården, genom fönstret såg en grå skugga som slank fram längs trädgårdsmuren och helt fräckt hoppade ner i tujan med sikte på landet! Fast någon måtta får det ju vara på fräckheten, jag slängde på mig stövlarna sprang ut och skrämde iväg skrället. Det hjälper väl inte i längden, men han behöver ju i alla fall inte tro att jag gräver ner saker i jorden för hans höga nöjes skull. Och hur visste han att det var dags att komma skuttande? Han måste ju ha någon utkikspunkt över lägliga trädgårdar, så han vet precis när det lönar sig att komma. Fina runda hål på radFör övrigt verkar de ha gaddat ihop sig, kreaturen, för det har dykt upp en helt ny sorts hål i min trädgård. Mycket noga och jämnt runda – inte alls som James slarvhål. Den här gången misstänker jag trastarna, för på senare tiden har jag sett en ganska stor skara trastar hänga i min trädgård – och några av dem verkar vara ivrig grävare. Trasteländen! I deras fall verkar dock inte lökar vara målet – man får väl vara glad för det lilla. Glad för det lilla kan man förresten alltid vara när det kommer till frön – och om man känner sig lite nere är det faktiskt ett utmärkt sätt att komma på bättre tankar. Ikväll har jag fyllt en fönsterbänk med småkrukor – och nu kan jag inte vänta på att de ska börja gro. Livet blir faktiskt lite roligare med blomster 🙂

blommor to be :)

Kommentera

