Mera blomster

Min trädgård, som är så fin på våren – trots James oavbrutna lökglufsande – har ju tyvärr varit ganska skitful på sommaren. I år ska det bli ändring på det har jag tänkt. En stor laddning frön är beställd från Sverige – och så har jag köpt en del rötter och nötter från Morrison (och Amsterdam). Nu ligger de i sin påse i väntan på utplantering och ser så himla lockande ut. Jag vill gräva ner dem nu och ha blommor på en gång… Det står faktiskt på Skottlands-knölarna att de kan planteras från februari. Men tredje februari är nog att ta i. Speciellt som vi hade snö igår. Jag får nog tåla mig lite än…

februari 001-blg

Kommentera

