Hemma!

Äntligen hemma efter lite över tretton timmar på Paris flygplats varav de sista två i planet väntande på att få lyfta. 27 timmar tog det från att jag lämnade hotellet i Döda Havet till jag kom innanför dörren i Aberdeen. Fy 17! Mitt hus var som ett kylskåp (bokstavligen), jag har fortfarande inte tagit av mig kappan. Pannan verkar ha dummat ihop, för det är inställt på att vara 11 grader när jag är borta, och nu var det åtta. Dessutom hände ingenting när jag ändrade temperaturen, så jag var tvungen att gå och pilla på den innan den suckade igång, och det blinkar en röd lampa. Det kan ju inte vara bra. Jag får ringa imorgon och be någon komma över och titta. Innan dess måste jag städa bara, för mitt hus ser ut som ett veritabelt sjöslag spelats ut i det. Lite mindre blött bara. Dessutom måste jag ju jobba imorgon – alla scheman ska bli klara. Suck och stön – det är ganska stor skillnad mellan att komma hem elva på förmiddagen eller åtta på kvällen. Men jag är hemma i alla fall! Ryktet sa att Edinburghflyget som skulle gått samtidigt blev inställt i slutändan…

1 kommentar

  1. lottahiller said,

    januari 20, 2013 den 9:09 e m

    Det är faktiskt helt sjukt kallt i mitt hus. Jag blir kanske tvungen att sova i mössa? NU förstår jag i alla fall fullt ut varför det är bra att ha en hot water bottle!


Kommentera

