Framme i Döda Havet

Äntligen framme i Döda havet! Ryktena om snö var synnerligen överdrivna och hotet om minusgrader känns inte överhängande. Jag misstänker till och med att sommarkläderna jag packat inte kommer att vara fel. Men jag undrar varför jag har en tredjedel så stor väska som alla andra arkeologer på WAC-bussen. Vad är det jag missat att packa? Jag är glad över att jag varit i Jordanien förut, för jag slipper: 1. Känna mig besviken på att Dead Sea bara är lyxhotell och inget annat, 2. Känna att jag måste se allting Jordanien har att erbjuda (för det har jag redan sett) och 3. Känna mig besviken på att jag inte hunnit se något av det när jag åker hem eftersom jag varit på konferens hela tiden. Nu ska jag skriva klart min presentation, för såklart är vår session schemalagd till första konferensdagen. No rest for the wicked… 

4 kommentarer

  1. januari 14, 2013 den 7:10 e m

    ha ha ha, klickade på WAC och det första jag ser är HIS MAJESTY KING ABDULLAH II BIN AL HUSSEIN OF JORDAN i sin lilla turban. Hälsa knugen om du ser han!

    • lottahiller said,

      januari 14, 2013 den 8:53 e m

      Ja, idag var vi tvungna att vänta på prinsen i två timmar innan han kom och invigde, så hela konferensen blev försenad och kaffet drogs in. Men nu har jag och Anna avslutat dagen med mojito på hotellterassen, så allt är förlåtet 🙂

  2. Lina said,

    januari 15, 2013 den 6:05 f m

    Har du träffat vår guide? Har du flutit i havet än? Hälsa Jordanien från mig!

    • lottahiller said,

      januari 15, 2013 den 7:13 e m

      Nej ingen guide, men i morse flöt vi i havet :). Jordanien hälsar tillbaks!


Kommentera

