NEO

Här sitter jag på en säng i Grekland. På Navarino Environmental Observatory  närmare bestämt. Ungefär i ingenstans. I alla fall vad det så det kändes när den mycket modesta grusvägen som vi kört på helt plötsligt slutade i en jätteparkeringsplats framför ett nybyggt jättehus gömt bakom ett tio meter högt stängsel. Med vakt. Omgivet av näranog ingenting känns det nästan apokalyptiskt. I alla fall när man kliver ur svartnatten och skådar detta. Workshop kallas det visst. Vi har kört över hela Grekland för att komma hit. Det hade jag ingen aning om att vi skulle göra. Min väska är i Paris. Där gör den ingen nytta alls. Om den klarar av att köra över hela Grekland kan man ju undra. Men det blir ett problem för morgondagen. Jag ska dra på mig den slinkiga flygbolagstshirten och borsta tänderna med den dvärgvuxna flygbolagstandborsten för att sen krypa ner under det fluffiga täcket och sova de där timmarna som jag velat ta tillbaks ända sedan klockan fyra i morse när resan började. Godnatt 🙂

5 kommentarer

  1. Maria Hillerdal said,

    januari 8, 2013 den 3:33 e m

    Stackars Lotta! Men det ser vackert ut. Varför environmental? Är det något med arkeologiska pollen? Kramar från, mamma

    • lottahiller said,

      januari 8, 2013 den 9:24 e m

      Ja fast nu har jag fått min väska, så nu är det mycket bättre :). Inte så mycket pollen, men det borde kanske vara…

  2. januari 10, 2013 den 6:09 e m

    Där ser man väska och ingent sjöskal kan jag tro. Det går framåt för Navarino

  3. januari 10, 2013 den 6:12 e m

    sjöslag


Kommentera

