Arkeologi i Midgård

Jag har blivit kontaktad av New King’s Museum med en förfrågan att hålla min Archaeology of Middle Earth-föreläsning på deras seminarieserie i vår. Tydligen har schemaläggaren hört studenter prata om den, och nu med premiären av nya Bilbo-filmen skulle det passa så bra tyckte hon. Så 19e februari ska jag hålla en öppen föreläsning om midgårda arkeologi. Jag tvekade lite innan jag sa ja, för det avslöjar ju onekligen min extrema nördighet inför hela den arkeologiintresserade delen av Aberdeens befolkning. Men så tänkte jag att skadan nog redan är skedd eftersom studenterna uppenbarligen spridit ordet ända till museipersonalen. När jag berättade det för Kate sa hon att det här är anledningen till att hon ser mig som en Gertrude Bell eller någon annan tidig nittonhundratalsakademiker som lever i sin egen lilla värld. ”Mad as a hatter, obviously, but occasionally brilliant”. Kate skulle aldrig komma på den typen av ide hävdade hon, och gjorde hon det skulle hon aldrig komma på tanken att föreläsa om det. Hon tänker sig att jag liksom lever i en annan dimension än alla andra… Jag tror jag tar det som en komplimang 😉 (och occasionally brilliant är ju mycket bättre än never brilliant)

1 kommentar

  1. Sara said,

    december 14, 2012 den 7:05 e m

    Den föreläsningen skull man ju väldigt gärna gå på. Vilken struthätta passar bäst till dina röda skor?


Kommentera

