The joys of being a lecturer…

I morse när jag kom till jobbet undrade Rick lite försiktigt om jag kanske ”missat” att jag ska föreläsa på hans kurs på torsdag, kanske jag kollar mina mail lite sporadiskt? Jag sa att ja, det hade jag nog missat, men ok… (i verkligheten är det så att Rick glömt att skicka mailet där han ber mig förelasa på hans kurs, men detta faktum låtsas vi båda inte om). Jag är dessutom inte helt tagen på sängen. De senaste två åren har jag föreläst på den här kursen runt Lucia, så jag hade några vaga misstankar om att det här skulle hända, även om jag nog förväntat mig att han skulle komma på det lite tidigare. Turligt nog bokade jag tåget till Edinburgh på torsdag kl 14.50, och jag föreläser till två, så om jag har väskan färdigpackad i hallen och beställer en taxi ska det gå…

Kommentera

