Fika!

Jag har hittat ett svenskt café i Stockbridge! Det heter Peter’s Yard och säljer rågbröd, kanelbullar, lingonglass och lunchmackor på hembakt bröd med svenskt utseende (alltså brie-salami och inte tonfisk-majonnäs & majsröra). Till och med kaffet smakar svenskt (jag vet inte om det är bra eller dåligt 😉 )! Jag räknar med att de kommer sälja lussekatter till jul! Tyvärr har de svenska priser också, men det får det vara värt. Nu tänker jag gå dit i förhoppning att jag kan läsa klart boken om Novgorod som jag ska recensera för Medieval Archaeology över en kopp kaffe och en kanelbulle, eller kanske en kardemummabulle, eller möjligtvis en sockerkringla…

1 kommentar

  1. Nageldraken said,

    oktober 31, 2012 den 8:50 f m

    Sjysst! Hoppas de kommer att ha bra lussebullar! Och semlor!


Kommentera

