Dagens o-boktips: Pushing Daisies

Dagens o-boktips är alltså inte en bok utan en dvd; tv-serien Pushing Daisies. Om du inte har sett den rekommenderar jag den å de varmaste! Den handlar om Ned som har förmågan att väcka de döda till liv, men bara för en minut för annars kostar det någon annan livet. Rör han vid en död en gång – liv, rör han den nylevande igen – död. För alltid. Pajmakeren Ned slår sig ihop med privatdetektiven Emerson Cod, och tillsammans förhör de mordoffer efter döden, så som man gör… Men en dag är det hans barndomskärlek, Chuck, som ligger i likkistan. Och mer än så tänker jag inte berätta, för jag vill ju inte förstöra för er! Det är i alla fall den mest intagande, knasiga, gulliga, roliga serie jag sett tror jag. Allt är bra; storyn är orginell, karaktärerna underbara, dialogen underfundig, sceneriet, färgerna och hela bildspråket är fantastiskt. Dessutom skulle jag kunna dö ( 😉 ) för att få äga Chucks garderob! Serien sändes första gången 2007-2008, och sorgligt nog lade idioterna ner den efter den andra säsongen, innan storyn har hunnit bli färdigberättad ens. Det är det enda felet med den, man hade velat ha minst fem säsonger till att mysa framför. Se den!

3 kommentarer

  1. Johanna said,

    oktober 26, 2012 den 7:35 e m

    Ja visst är den bara bäst! Den är så fin att se på.

    (och visste du att Ned är Thranduil…?)

  2. Sara said,

    oktober 28, 2012 den 11:58 f m

    Tack för tipset!


Kommentera

