Köksgardin

Nu är klockan mitt i natten och jag ska snart krypa till kojs med en förnöjd känsla av tillfredsställelse efter avklarat dagsverke. För nu är det solkiga plastspetsgardinen i köket äntligen borta! Kanske kan det verka som en enkel sak, och det ska erkännas att det inte tog många timmar (kanske en) att sy den nya gardintrasan, men o vad nöjd jag är ändå! Dessutom har jag sytt den så att det med enkla medel ska gå att fixa om den till en sån där gammaldags rullgardin som jag egentligen vill ha – så snart jag har hittat en lämplig pinne! Fint alltså! Godnatt!

 

4 kommentarer

  1. Johanna said,

    oktober 19, 2012 den 4:56 f m

    superduperfint!!!

  2. oktober 19, 2012 den 5:16 f m

    Verkligen tjusigt!

  3. lottahiller said,

    oktober 19, 2012 den 10:11 f m

    Jag var också tvungen att rengöra ”fläkten” som var det äckligaste jag sett någonsin. Jag lyckades inte komma på hur man kunde få ner gallret för att diska det och det var lite för smala springor för att man skulle få in en trasa, så jag sprayade den med två sorters rengöringsmedel samt mögeldödande medel och hoppas på det bästa, och kommer aldrig mer använda den någonsin. Den gör ändå inte mycket nytta. Blä!

  4. Sara said,

    oktober 19, 2012 den 5:59 e m

    Snyggt Lotta!


Kommentera

