Nunalleq två dagar in

Efter att ha lekt arkeolog i två dagar har jag nu: oborttvättbara sorgkanter på naglarna, en liten bula i pannan där jag slog mig själv med kameran i huvudet som straff för att jag klant-slängde gårdagens bilder utan att spara över dem på datorn, över tvåhundra foton, väldigt smutsiga byxor och flätor ( 🙂 ). Dessutom har jag grävt en massa små hål, förfasat mig över att vinterstormarna ätit sig så djupt in i stranden att platsen för förra årets grävning nu inte finns längre, satt upp grundlinjen för ett 22 m långt dike, ätit hjortron och jagat mygg… Dessutom är jag för trött för att skriva alla roliga, fantastiska och intressanta saker jag har tänkt på under de här dagarna – de kanske får dyka upp som en slutbetraktelse. Tycker man att jag är dålig på att berätta om själva arkeologin, vill jag bara påminna om att den beskrivs utförligare på annan plats.

1 kommentar

  1. Lina said,

    augusti 1, 2012 den 9:41 f m

    Du ser cool ut!


Kommentera

