Anchorage

Nu sitter jag på överslafen i mitt ganska rejält sunkiga vandrarhemsrum i Anchorage. Resan har gått bra, förutom att den var rätt lång, och det kändes helt vettlöst att flyga in över Newfoundland och sen svänga söderut mot Dallas när slutmålet är Anchorage. Så tog sista flyget Dallas-Anchorage nästan sju timmar också. Men man tar ju den rutt man får. Jag kan inte ta ut pengar i en enda uttagsautomat i Anchorage, så det blir till att suga på ramarna… men kortet funkar ju som kort betraktat, och i Quinhagak behöver jag väl inte direkt köpa något. Det var fantastiskt fint väder i Anchorage ikväll när jag landade. Strålande sol från klarblå himmel och varmare än det varit i Skottland under hela sommaren. Anchorige ligger så otroligt vackert omgiven av berg och vatten och med sån där klar norrländsk luft. Någon gång kanske man skulle turista här på riktigt?

1 kommentar

  1. juli 28, 2012 den 9:00 f m

    Det är ju så vackert att NASA elle Google Earth själv kunde ha tagit bilden 🙂


Kommentera

