Never when it counts

Jag skäms nästan att säga det, men jag har blivit omvänd. Eller i alla fall svårt påverkad. Jag har ju aldrig gillat fotboll, men efter senaste säsongens konstanta Premier League-följande har jag nötts ner – så till den grad att jag kände att kvällens Sverige-England match var man tvungen att se. Lämpligt då att Rose-Marie bjöd med mig till Flustert där hon, Dersim och Petter skulle se matchen. (Förresten så var det första gången jag varit på Flustret – någonsin). Solen sken över Flurrans gård, storbildsskärmen och några hundratal hoppfulla Sverigesupportrar. För hoppfull är ju just vad man är tvungen att vara, förväntansfull är bara dumt – de blågula levererar ju aldrig när det gäller. Ikväll var inget undantag… Så dåligt att vi gick efter första halvlek – för som Rose-Marie sa; delad frustration är dubbel frustration… Bättre då att se det bittra slutet hemma på sin egen TV. Nu var det ju betydligt bättre fotboll i andra halvlek, även fast jag missade båda målen, men det hjälpte inte. Sverige är och förblir sämst när det gäller 😦 Just en sån match som får en att komma ihåg varför man inte gillar fotboll.

Men någonstans på en pub i Midlands sitter i alla fall en mycket glad engelsman – i gul t-shirt för att hedra Sverige även fast han inte hejar på dem – och skålar sina fellow countrymen i en pint guinness (inbillar jag mig i alla fall). Det kan ju tänkas trevligt

1 kommentar

  1. Rose-Marie said,

    juni 20, 2012 den 7:50 f m

    Men igår mot Frankrike såg det ju lite roligare ut. FAst försvaret var fortfarande sorgligt. Då menar jag inte backlinjen utan mittfältet som backar ner till eget straffområde innan de kommer på att det skall försöka ta bollen ifrån motspelarna.


Kommentera

