Shoppingmåndag och Admiral Fallow

Måndag var en mulen dag när vi packade ner våra nya vindsäkra paraplyer för att påbörja vår stora shoppingdag i Skottlands huvudstad. Vid var vid gott mod – Veronikas önskelista verkade inte på något vis oöverkomlig, men efter att ha finkammat Princess Street och det enda som inhandlats var ett par blåa skor (till mig, nota bene, vilket inte alls var meningen…), kände jag mig lite modstulen. Inte nog med att Veronika inte hittat en enda sak att köpa, mulenheten hade dessutom helt försvunnit till förmån för strålande sol, så vi hade ingen möjlighet att prova våra nya fina paraplyer… Men under det att vi hämtade ny styrka på Costa Coffee kom jag upp med en ny plan – George Street. Först hittade vi Anthropologie (något som kommer att utgöra ett stort problem för min framtida ekonomi),

och sen fann vi oss själva på White Stuff, där Veronika inte bara hittade den perfekta sommarkjolen, utan också en mycket tjusig sommarscarf.  White Stuff är en av mina favoritaffärer i UK. Jag har stuckit in nosen flera gånger i affären i Edinburgh, men aldrig tagit mig så långt som till provrummen. De är helt tokiga! Först kommer man till en blandad samling garderober – och när man öppnar garderobsdörren möts man av en helt ny värld. Veronikas garderob rymde ett femtiotalsskafferi, men när man tjuvtittade in i de andra såg man en divas budoir, en mjukdjursaffär, en skogsglänta eller en exklusiv toalett… Som sagt, helt tokiga! Helt klart värt ett besök :). Veronikas fina små pappkassar fick mig i alla fall att känna mig som en lite bättre värd – speciellt sen hon fått köpa sig sina salt & vinäger-chips på vägen hem.

På kvällen spelade Admiral Fallow i Edinburgh – samma dag som de släppte sin nya skiva. Den konserten hade vi turen att vara på. Ja det var ju inte ett misstag direkt, vi hade köpt biljetter. Bra var den i alla fall. Väldigt bra. Lite skotsk folkispirerad indie-musik måste ju bara vara en bra avslutning på en Skottlandstur. Tänker jag i alla fall 🙂

5 kommentarer

  1. Veronika said,

    maj 31, 2012 den 11:59 f m

    Du var en fantastisk värd – mina kap har redan fått vara med på äventyr flera gånger. Och ditt kap var ju inte sämre! Alla jag känner blir dessutom helt fascinerade av Narniatanken med garderoberna när jag berättar om dem. Du måste se om Aberdeens provrum är lika fantasifulla!

    Konserten var en lysande avslutning. Jag har förövrigt sett dig på youtube i anslutning till den.. har du? .)

  2. Veronika said,

    juni 3, 2012 den 9:49 e m


    Jag säger inte var i klippet, det får du lista ut själv .)

  3. Veronika said,

    juni 4, 2012 den 2:02 e m

    Lotta: då har du nog hittat rätt. Jag tog det på den långe karln framför mig och på ditt nya diadem bakom mig.


Kommentera

