Maskrosmord

Nu har jag varit ute och klippt huvudena av mina dandy-lejon. Sorgligt, men jag började liksom skämmas lite över min gräsmatta. Dessutom började de bli lite för kaxiga, inte så där solgult yviga längre, utan mer smutsgult bastanta och väletablerade –  redo att ta över så att säga. Om man tycker att man har lite orättvist mycket maskrosor i sin lilla trädgård får man lätt förklaringen om man tar sig en titt över trädgårdsmuren till grannens trädgård där man möter alla maskroskoloniers moderskepp

Garden – as nature intended

Nu är min gräsmatta fin och ett hundratal lejon oskadliggjorda, men min trädgård ser liksom ändå lite ostyrig ut. Jag vet inte jag, sådan husse sådan hund kanske, men mina blommor vill liksom inte stå och se värdiga ut. De bara hoppar runt hursomhelst. Fler tulpaner har i alla fall kommit upp, så mitt lökplanterande har inte varit helt förgäves. Fast inga blå, så klart…

Uppdatering: Överlevare! Man kan inte säga annat än att de kämpar som lejon mot förtrycket :). Jag kom visst inte åt alla med gräsklipparen så väl som jag trodde.

I will survive!

Kommentera

