Dumskapen att drömma om ett arbetsrum i onödan.

Nej, nu har jag tröttnat på att ha ett oanvändbart arbetsrum! Anledningen till att det fortfarande är oanvändbart är att det är fullkomligt omöjligt att hitta ett acceptabelt skrivbord. De flesta är dyra och fula, några är av acceptabelt pris och fula. Jag vill ha acceptabelt till acceptabelt pris eller dyrt och fint. Därför har jag inte skaffat något. Jag har hela tiden hoppats att det perfekta skrivbordet ska dyka upp i en antikshop – men alla där är också dyra och fula – eller till och med jättefula. Så nu har jag bestämt mig för att det får vara nog! När jag får nästa lön köper jag ett fult till acceptabelt pris, så får det bereda sig på att åka ut när det fina antika materialiserar sig – vilket verkar vara aldrig… Men det är ju idiotiskt att knöla upp sig med datorn på köksbordet eller i soffan när man har ett helt rum som bara står och väntar på att få nyttjas (för övrigt så syns ju mina skrivbord knappt ändå, eftersom de alltid är täckta av pappershögar). Dessutom skulle jag kunna skaffa mig en stor skärm som kan få bo på skrivbordet – det skulle vara grejer det!

7 kommentarer

  1. Johanna said,

    februari 20, 2012 den 7:52 e m

    jag tror på det där med pappershögarna… Finns det inte typ Blocket i skottland?

    • lottahiller said,

      februari 20, 2012 den 8:14 e m

      Den där tistelantiken har jag inte varit på. Man kanske skulle gå dit och kolla…

      • Johanna said,

        februari 20, 2012 den 8:17 e m

        jag får visst inte posta fler länkar nu…

      • lottahiller said,

        februari 20, 2012 den 8:19 e m

        Va? Idiotiskt! Skicka dem på mail!


Kommentera

