Halloween

Det är halloween – idag egentligen, men de redan i fredags såg jag trick & treaters på Edinburghs gator. Halloween ska ju ursprungligen vara en skotsk tradition, men det verkar helt vara den amerikanska versionen som firas nu. Men i alla fall – eftersom halloween ändå kommer från Skottland måste man ju kunna ge sig in i firandet utan att skämmas. (Hemma i Sverige är jag inte helt övertygad om att halloween är något att fira, speciellt inte som de bleksiktiga trick & treatarna verkar hota att utrota våra rosiga små påskkärringar. I Skottland finns ju inga påskkärringar att utrota, så spökhyllningen måste ju vara ok – speciellt i pumpaform.) Detta visade sig vars en mening som visst inte delades helt av alla tillfrågade…  Men såna där surkartar kan man ju inte ta hänsyn till, så tre inköpta små pumpor senare satt ett par motviliga pysslare och karvade pumpagubbar. Jag tror till och med att de, fortfarande ganska motvilligt, tyckte det var lite roligt – och de la ner mycket möda på dem. De utgjorde i alla fall tjusiga centerpieces på mitt fladdermusströdda halloweenmiddagsbord. ”You’re bonkers” menade Scott när jag knöt upp spök-och pumpaballongerna. Ja, det kan man ju tycka, men lite halloweenfirande fick jag i alla fall till :).

7 kommentarer

  1. Lina said,

    oktober 31, 2011 den 12:14 e m

    Vilken snygg pumpa-drake, var det du som gjorde den?

  2. Johanna said,

    oktober 31, 2011 den 1:59 e m

    Super! och jag vet vilken pumpa som är din tror jag…!

  3. oktober 31, 2011 den 3:00 e m

    Mycket imponerande!

  4. Carin said,

    oktober 31, 2011 den 4:12 e m

    Vilken supersnygg pumpa drake!

  5. Nageldraken said,

    oktober 31, 2011 den 8:31 e m

    Du har ju helt klart utvecklats i ditt pumpakarvande sedan förra året. (Fast jag misstänker att jag var en mer entusiastisk medkarvare.)


Kommentera

