Skrynklofanter

Jag har ingen plats att hänga tvätt på – jag upprepar ingen – så därför köpte jag mig en kombinerad washer/dryer – fiffigt eller hur. Egentligen gillar jag inte att torktumla, för det sliter så på kläderna, men har man ingen plats så har man inte, så det får gå ändå. Förutom en sak – lakan. Det går faktiskt inte – de blir skrynklofanter – och att stryka alla lakan är faktiskt ohållbart – det tar tusen år och är jättetråkigt – världens slöseri med tid. Jag har fått några olika husmorstips – från mer jämnåriga husmödrar som har troktumlarerfarenhet och inte tycker att varje hem med självaktning ska ha manglade lakan och örngott med krusade örngottsband – men jag vet inte om min torktumlare är mer vildsint än andra, eller om det är lakanen det är fel på, för skrynklofanter blir de likafullt. Nu är min jättestora sänglåda fullproppad med patetiska försök till hopvikta skrynklofanter (när de är släta tar lakanen hälften så stor plats och är dubbelt så sköna att sova på – försök bädda med en skrynklofant ni!). Hjälp!

4 kommentarer

  1. Nageldraken said,

    juni 3, 2011 den 4:44 e m

    Hopvikbar tvätthängare? Sån har vi, vi har inte heller något bra ställe att hänga tvätt på. Då blir inte lakanen skrynklofanter.

  2. Johanna said,

    juni 7, 2011 den 10:26 f m

    vi har klädstreck i vardagsrummet vi.

  3. Axel said,

    juni 7, 2011 den 10:33 f m

    …och en hopvikbar tvätthängare. Och lakan på alla dörrar och en säck tvätt i soffan som inte riktigt hunnit torka i tumlaren. Möjligheterna är oändliga!

  4. Emma said,

    juni 7, 2011 den 1:45 e m

    Är det möjligt att lämna in dem på en dry-cleaner? Ingen aning om vad sådant kostar i Skottland, men då får du dem manglade också skulle jag tro. Kanske till jul och födelsedagen? Bara en kreativ tanke…


Kommentera

