Vulkandamm, damm och annat damm

Johanna, Axel, Sara och lilla Alvaskrutten kom i alla fall tillrätta igår. Vid sextiden blev de avsläppta på High Street av en redig tysk-skotsk dam från Stonehaven, som nosat rätt på dem redan i Sverige. Hon ville ha några som skulle till Aberdeen att dela hyrbil med – tänka sig vad lyckat. Speciellt lyckat blev då eftersom flygplanet i slutändan lämpade av hela gänget i Newcastle istället för i Edinburgh – och på sånt vis lade tre extra timmar till färden. Men man ska väl inte vara otacksam – de befann sig ju på rätt sida havet i alla fall, vilket är mer än man kan säga om stackars mamma som blev tvungen att övernatta i Edinburgh och sen ta ett skrämmande tidigt tåg till London och Gatwick för att därifrån flyga hem till gamla Svedala.

Gruppens reseledare har sammanställt en fint resedokument (och Idun har bättrat på titeln) där all nödvändig information finns med – som de tydliga mailinstruktionerna om hur man tar sig från flygplatsen i Edinburgh till Aberdeen (som ju inte alls kom till användning) och femdygnsprognosen för den kommande veckan (som fick Sara att packa om väskan). Mycket ambitiösa resenärer!

Idag har de gjort Aberdeen (shoppat), medan jag har suttit och frusit på institutionen över min välkända hög med uppsatser. Men nu är även den här högen genomrättad – och två tidigare högar tillbakalämnade – bara en uppsatshög till att ta sig an innan stora tentahögen landar på mitt bord den 31a maj. Hurra… Neverending Story. Men några dagar hit eller dit – imorgon tänker jag i alla fall smita från jobbet tidigt och på fredag skulle jag inte tro att jag går dit alls… Jag menar, hur ofta har man små Alvor på besök, jag bara undrar? Alva har för den delen också shoppat idag – skotska tossor.

1 kommentar

  1. Rose-Marie said,

    maj 26, 2011 den 9:13 e m

    Adorable! Hittade de något fint skotskt till Ide andra två också? 🙂


Kommentera

