Aldrig mer nylon!

Som de flesta vet är nylon ett material helt utan existensberättigande – om man nu inte råkar vara en stumpbyxa. Detta obestridliga faktum till trots måste vita nylonslinkar vara en av storsäljarna i Aberdeens gardinaffärer. Det övergår mitt förstånd hur man kan tycka att vit nylon skulle vara en fin sak att hänga för sitt fönster – men mitt hem var ju inget undantag. De trasor som ”prydde” mina fönster åkte dock ner relativt snabbt, förutom i två fönster- för trots den extrema avsky jag hyser för nylontrasor förstår jag ändå poängen med att vilja skärma av sig från yttervärlden något på de ställen där det är direkt insyn – speciellt när avståndet mellan fönstret och gatan är ca en mm – ja, så att man kan slippa känslan av att äta sin middag tillsammans med slumpartat valda förbipasserande. Två äckliga nylontrasor har därför fått hänga uppe i väntan på bättre tider. Idag var det dags för de bättre tiderna – jag kom mig äntligen för att sy gardiner av den tunna bomullsvoilen som i månader legat i min sänglåda. Detta företag underlättades betydligt av symaskinen som jag i veckan fick låna av Gordon. Hurra, ingen mer äcklig nylon i mina fönster!

 

Kanske ni inte ser någon skillnad – men den är där jag lovar – och mycket påtaglig!

3 kommentarer

  1. Rose-Marie said,

    maj 16, 2011 den 6:19 f m

    Hmmm…förebilden brukar ju vara till vänster, men jag är osäker…..

  2. Veronika said,

    maj 16, 2011 den 10:22 f m

    Skillnaden hade definitivt varit större om du ställt ljuset närmare gardinerna 😉 Jag förstår absolut din glädje över att slippa slinket – inget är så äckligt som dammiga och solkiga nylongardiner. De är ju inte ens trevliga som rena..

  3. Nageldraken said,

    maj 16, 2011 den 11:31 f m

    Jag tror dig, och ser faktiskt skillnaden, men så har jag också sett nylontrasorna IRL. Huvva, de var inte kul! Grattis till de nya fina gardinerna!


Kommentera

