Läshörn

Efter att ha lämnat in mina saker för inramning igår träffade jag Ana för lunch, och efter det tog vi en ”möbelrunda” – det är så mycket som jag fortfarande inte har i mitt hus. Möbelrundan blev ganska lång och därtill ganska ofruktsam, ända till slutet då vi kom till Candle Close Gallery, där de hade en bokhylla som både jag och Ana föll pladask för. Efter att ha rannsakat sitt samvete – sin plånbok – sitt behov av – och sin plats för – bokhyllor gick Ana med på att låta fyndet gå till mig. Inne i galleriet hade de dessutom ett litet fint fällbord som i princip verkade vara gjort för mitt arbetsrum. När man hittar såna saker är man ju tvungen att köpa dem på momangen, för man vet ju att nästa gång jag kommer tillbaks kommer det annars garanterat att sitta en lapp som säger SOLD på just mina möbler. Ana hittade också ett litet bord som hon faktiskt behövde – och trots att tanten inte riktigt ville skiljas från mitt bord gav hon oss sammanlagt £ 25 rabatt på våra möbler, och det är ju ändå rätt bra! Och mycket billigare och mycket finare än om man hade köpt dem på John Lewis. Så det så!

Idag mötte Ana upp mig med bilen, så vi kunde köra hem mina fynd. Hon bara suckade när hon såg mitt kartongberg, och sa – ”ok, nu fixar vi det här”. En timme senare var alla tomma kartonger slaktade, bortforslade och slängda, flera boklådor uppackade och böckerna inställda i den nya hyllan, och de gamla fula låneborden tillbaka på institutionen, så nu är det mycket mindre ”skräp” för mamma att ta tag i när hon kommer hit på torsdag (hon har lovat att styra upp arbetsrummet åt mig nämligen). ”Titta, vad snabbt det går”, tyckte Ana. Jo, men hon har ju inte räknat in all tid som går åt till dra sig för att börja reda i saker för att det är så jobbigt… Ja, ok, jag har inga ursäkter. Men jag har en bokhylla och ett litet bord i alla fall, och en början till ett mycket trevligt litet arbetsrum – med läshörna!

1 kommentar

  1. Lina said,

    maj 8, 2011 den 8:25 e m

    mmmmysigt!


Kommentera

