Drunk as a skunk…

Ja, en liten skunk i alla fall. Jag skyller allt på professorn hursomhelst – Inte nog med att han släpar iväg folk på the Machar bara för att han varit iväg i Uppsala, på Gotland och whatever, och nu råkar känna sig lite social, dessutom bjudrundade han på ännu ett glas vin (mot mitt bättre vetande), med motiveringen att Kate ju tackat ja… Räddningen blev väl att Kate ändå tog sitt ansvar, och vallade hem mig till sig och bjöd på middag (till inte odelad glädje för pojkvännen). Nåja – hon skickade hem mig till mig också, och väl hemkommen hittade jag ett brev från min bästa Johanna innanför dörren – fyllt av sjuttonhundratalsfrön och sekelskiftesälvor (och också nya kexchoklad blåbär som jag inte tänker slösa bort på fulla och dumma Lotta – och därför inte ännu kan ge ett omdöme om) – och sålunda kan veckan ändå sammanfattas som trevlig – trots att den jobb(och stress)mässigt varit en av de värsta jag kan komma ihåg sen jag flyttade hit.

Förresten så ska jag visst åka till Alaska om några veckor också…

Kommentera

