Klättermus!

Det har visat sig att man inte behövde någon Mounteneering Club för att klättra – för Ana klättrar också, men slutade med det efter flytten till Aberdeen eftersom att hon inte hade någon att klättra med. Det är perfekt, för vi är ungefär lika stora, ungefär på samma nivå (mediokra) och båda rätt så (underdrift) ringrostiga – vilket sammanträffande! I kväll lyckades vi äntligen få ändan ur och åkte iväg till Transition Extreme – där ”extremsporterna” samlats ihop – klättring, skateboarding, bmx, martial arts… Klätterhallen var stor – massa, massa leder på massa, massa nivåer. Lite nervös var jag allt, nästan så man började undra hur bra idé det egentligen varit att åka dit – för det var väldigt länge sen jag klättrade sist och ännu längre sen jag klättrade lite mer regelbundet – och jag var aldrig vidare bra. Men det visade sig att det var en bra idé! Väldigt bra idé! Och det gick ju rätt så bra också. Istället för att hänga utmattad och i ilsketårar halvvägs upp en trea – som jag hade förväntat mig – klättrade vi konstant i två timmar – upp till 4+, utan ett enda fall. Inte något att skryta med direkt – men jag har vida överträffat mina förväntningar på mig själv – och vi planerar avancemang! Inte för att egentligen hade tid för någon klättring ikväll – uppsatserna ligger fortfarande orättade på soffbordet – så sömn får skjutas på framtiden ännu ett tag. Men whatever –  det var det värt!!! 🙂

1 kommentar

  1. Lina said,

    mars 1, 2011 den 4:31 e m

    Härligt! Klättra klättra klättra!


Kommentera

